گسترش همکاریهای استراتژیک بین NTT و Cisco در حوزه اینترنت اشیاء

شرکت زیرساخت و خدمات فناوری اطلاعات NTT و Cisco در روز دوشنبه ۲۲ مه همکاری گستردهتری را اعلام کردند. هدف این همکاری، توسعه و پیادهسازی راهحلهایی است که به شرکتها کمک میکند بهرهوری عملیاتی خود را بهبود بخشند و اهداف پایداری خود را پیش ببرند.
راهحلهایی که توسط این دو شرکت توسعه یافتهاند، بر اساس مجموعه "Edge as a Service" از NTT و تخصص IoT از Cisco است و بینشهای دادهای در زمان واقعی، امنیت بیشتر، تصمیمگیری بهبود یافته و هزینههای عملیاتی کمتر از طریق نگهداری پیشبینیکننده، ردیابی دارایی و مدیریت زنجیره تأمین را ارائه میدهند.
NTT و Cisco قصد دارند راهحلهایی ارائه دهند که تخصص خدمات مدیریت شده NTT، قابلیتهای خودکارسازی در لبه شبکه و مدیریت محیطهای پیچیده IT را با امکانات IoT از Cisco، از جمله شبکهسازی کمقدرت با گستره وسیع (LoRaWAN)، ترکیب کنند.
به عنوان بخشی از این اعلامیه، NTT تجارت مشاوره و خدمات IoT خود را تقویت کرده است که شامل بیش از ۱۰۰۰ متخصص و ۱۰۰ مورد کاربردی در زمینههایی مانند خودروهای متصل، مدیریت ناوگان، نگهداری پیشبینیکننده، شهرهای هوشمند، دوقلوهای دیجیتال، کارخانههای متصل یا خدمات عمومی میشود. NTT بیش از ۵۰۰ کارشناس فروش از Cisco را آموزش داده است تا تواناییهای مشترک را تقویت و فرصتهای بازار را تسریع کند.
«ما به طور مداوم در حال توسعه کسبوکار IoT خود هستیم تا مجموعهای قدرتمند از خدمات قابل تکرار ارائه دهیم که دقیقاً بر اساس نیازهای مشتریان تنظیم شوند. ما در یک موقعیت منحصر به فرد قرار داریم»، توضیح میدهد دیوین یانگ، معاون ارشد محصولات و خدمات IoT گروه سازمانی در NTT.
«ما از همکاری و کمک به شرکتها در انتقال به IoT به عنوان یک سرویس خوشحالیم تا بتوانند به سرعت به مزایای کسبوکار دست یابند، بدون توجه به صنعت و هر نقطهای در دنیا»، اضافه میکند ساموئل پاسکیه، معاون مدیریت محصول، شبکهبندی صنعتی IoT، Cisco.
تحول مدیریت آب از طریق راهحلهای هوشمند
NTT و Cisco در حال توسعه راهحلها و پیشنهادات بازاریابی هستند که بر صنایعی مانند تولید، حملونقل و بهداشت تمرکز دارند، که در آنها تقاضای فزایندهای برای محاسبات لبه و راهحلهای IoT وجود دارد. این دو شریک در حال حاضر خدمات را در چندین شرکت از جمله شرکت بینالمللی آب لیژ (CILE)، یک شرکت دولتی تأمین آب در بلژیک، به کار گرفتهاند.
NTT و Cisco هزاران حسگر LoRaWAN را در زیرساختهای Cile نصب کردهاند تا دیدگاه از راه دوری فراهم کنند که بهرهوری عملیاتی را در مورد کیفیت آب، مصرف، توزیع و نگهداری بهبود میبخشد. این راهحل شامل فناوریهای مدرنی مانند شبکههای توزیع هوشمند، قرائت از راه دور از طریق کنتورهای هوشمند، شبکه هوشمند برای مدیریت از راه دور، اشیاء متصل IoT و هوش مصنوعی است که به عنوان یک سرویس مدیریت شده ارائه میشود. شبکه همچنین برای برنامههای جدید به منظور حمایت از موارد کاربردی پایدار مانند مدیریت زباله، مدیریت پارکینگ، کیفیت آب و کنترل روشنایی خیابانی باز است.
«در Cile، ما زیرساختهای حیاتی برای ۲۴ شهر در بلژیک فراهم میکنیم، به این معنی که بهرهوری، امنیت و قابلیت اطمینان از اهمیت بالایی برخوردارند»، تأکید میکند ویلیام دی آنجلیس، مدیر ارشد فناوری اطلاعات و مدیر ارشد داده در Cile. «با پشتیبانی NTT و Cisco، ما بینشهای بلادرنگی از تأسیسات و شبکههای توزیع خود داریم، از جمله شناسایی سریعتر نشتها، که به ما امکان میدهد بلافاصله به مشکلات پاسخ دهیم و شبکه را به سایر موارد کاربردی در زمینه پایداری گسترش دهیم.»
توسعه کسبوکار مشاوره و خدمات IoT توسط NTT
با هدف اولویتبندی و گسترش IoT برای شرکتها و شرکا، NTT یک واحد کسبوکار تخصصی راهاندازی کرده است که تخصصها و تواناییهای عمیقی از سراسر جهان را گردآورده است. تیمی متشکل از ۱۰۰۰ مشاور، مهندس، معمار سازمانی و کارشناسان پایداری بیش از ۱۰۰ مورد کاربردی در زمینههایی مانند خودروهای متصل، مدیریت ناوگان، نگهداری پیشبینیکننده، شهرهای هوشمند، دوقلوهای دیجیتال یا کارخانههای متصل را توسعه، پیادهسازی و مدیریت خواهند کرد.
«ما ظرفیتهای IoT NTT را دو برابر میکنیم تا به تقاضا پاسخ دهیم»، دیوین یانگ ادامه میدهد. «ما دانش و تواناییهای جمعی خود را به کار میگیریم و از تمام قدرت NTT استفاده میکنیم تا بتوانیم مشتریان خود را بهتر پشتیبانی کنیم و نیاز فزاینده به ارتباط و شفافیت در شرکتهایشان را برطرف کنیم و به این ترتیب عملیات روزانه کسبوکار آنها را بهبود بخشیم.»
تحلیلها نشان میدهد که بازار جهانی IoT در سال جاری ۱۹ درصد رشد میکند. تا سال ۲۰۲۷ انتظار میرود حجم بازار به ۴۸۳ میلیارد دلار برسد. ()