خدمتی ابری و آنی برای افزایش ایمنی در ترافیک جاده‌ای

مه غلیظ، باران شدید یا خودرویی که پشت یک پیچ متوقف شده است: این نوع رویدادهای ناگهانی می‌توانند در ترافیک جاده‌ای تأثیرات گسترده‌ای داشته باشند. با سرویس "هشدار خطر جاده‌ای"، بوش به رانندگان اطلاعاتی در زمان واقعی درباره خطرات احتمالی مسیر ارائه می‌دهد و به این ترتیب می‌خواهد به‌طور قابل توجهی خطرات تصادف را کاهش دهد.

از ژوئن 2024، سرویس "هشدار خطر جاده‌ای" بوش در ناوگان خودروهای سواری یکی از تولیدکنندگان پیشرو خودروی آلمان در اروپا به کار گرفته شده است. اکنون این سرویس در بخش وسایل نقلیه تجاری نیز ارائه می‌شود. از دسامبر 2024، این سرویس در اولین کامیون‌های مرسدس بنز در دسترس خواهد بود. هدف بعدی: گسترش این سرویس به صورت جهانی برای خودروهای سواری و کامیون‌ها و افزایش ایمنی در ترافیک جاده‌ای برای بیشترین تعداد ممکن از مردم.

«با سرویس پیش‌بینی‌کننده "هشدار خطر جاده‌ای"، به رانندگان خودرو و کامیون‌ها خطرات را پیش از وقوع وضعیت بحرانی اطلاع می‌دهیم»، می‌گوید دکتر مارکوس هین، مدیرعامل بوش و رئیس بخش حمل و نقل شرکت. «در بخش وسایل نقلیه تجاری، این سرویس همچنین امکان برنامه‌ریزی مجدد مسیرها را به دلیل خطرات ناشی از وضعیت‌های ناگهانی به صورت کارآمد فراهم می‌کند.» با سرویس "هشدار خطر جاده‌ای" بوش، رانندگان به‌طور زنده هشدارهایی درباره وضعیت فعلی مسیر دریافت خواهند کرد. این هشدارها شامل اطلاعاتی درباره تصادفات، رانندگان نادرست، باران شدید یا باد، خودروهای متوقف شده یا دید محدود به دلیل مه غلیظ می‌شود.

نحوه عملکرد سرویس بوش

شرایط بحرانی جاده‌ها بر اساس داده‌های ناشناس از یک ناوگان جهانی مشتری از میلیون‌ها خودرو و همچنین از ارائه‌دهندگان ثالث مانند خدمات هواشناسی یا مدیران جاده‌ای به‌طور دقیق پیش‌بینی می‌شوند. خودروهای موجود در ناوگان مجهز به این سرویس، اطلاعات مختلفی از جمله دمای محلی، فعالیت برف‌پاک‌کن‌ها و چراغ‌های مه‌شکن و همچنین دخالت‌های کنترل پایداری الکترونیکی یا گزارش‌های تصادف را ارائه می‌کنند. اگر در ناوگان خودروهایی در حال حرکت باشند که برف‌پاک‌کن خود را در بالاترین سطح تنظیم کرده‌اند، سرویس این اطلاعات را با داده‌های ارائه‌دهندگان هواشناسی خاص مقایسه می‌کند – به عنوان مثال، آیا باران می‌بارد یا چقدر آب بر روی سطح جاده وجود دارد. سپس یک الگوریتم ترکیبی تعیین می‌کند که آیا خطر آکواپلنینگ وجود دارد یا خیر. سپس سرویس به راننده هشدار می‌دهد تا در صورت نیاز سرعت خود را کاهش دهد.

مثال دیگر: اگر دید راننده به زیر یک حد بحرانی کاهش یابد، سرویس این موضوع را با فعالیت چراغ‌های مه‌شکن خودروهای منطقه مقایسه می‌کند و با استفاده از الگوریتم تصمیم می‌گیرد که آیا هشدار لازم است یا خیر.

یک ناوگان مرجع باید به‌طور مستمر تضمین کند که سرویس‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند. هشدار رانندگان نادرست بوش این سرویس را تکمیل می‌کند. اگر یک راننده نادرست در نزدیکی باشد یا اگر راننده خود به سمت اشتباه حرکت کند، هشدار مستقیمی در صفحه نمایش ناوبری دریافت خواهد کرد.

بخشی از "خدمات نقشه‌های متصل"

سرویس هشدار خطر جاده‌ای بخشی از "خدمات نقشه‌های متصل" بوش است. این سرویس‌ها به ادعای ارائه‌دهنده، امنیت و راحتی بیشتری را به خودروها می‌آورند. با استفاده از داده‌های جمعی و اطلاعات هواشناسی، سیستم‌های کمک رانندگی مانند کنترل تطبیقی فاصله یا ترمز اضطراری خودکار نیز بهینه‌سازی می‌شوند. زیرا وقتی سطح جاده مرطوب یا لغزنده است، ضریب اصطکاک جاده پایین‌تر از سطح خشک است. بنابراین خودرو باید زودتر ترمز اضطراری را فعال کند تا از وقوع یک تصادف جلوگیری کند. راننده آینده‌نگرانه می‌تواند زودتر از قبل هشدار دریافت کند، اگر سطح جاده مرطوب یا لغزنده باشد.

برای رانندگی بیشتر با کمک و خودکار، "خدمات نقشه‌های متصل" باید نقش مهمی ایفا کنند. آنها باید به عنوان سنسور اضافی عمل کنند که فراتر از میدان دید و دامنه سنسورهای رادار و ویدئو نگاه کند و خودروهای خودکار را حتی در شرایط دید ضعیف با تمام داده‌های مرتبط برای رانندگی ایمن تامین کند. بر خلاف خودروهای غیرمتصل، خودروهایی که با خدمات نقشه‌های متصل مجهز شده‌اند باید از جمع تجربیات تمام خودروهای متصل بهره‌مند شوند. از این تجربیات می‌توان ویژگی‌هایی مانند سرعت بهینه رانندگی در یک دوربرگردان، هندسه دقیق مسیر و مسیر حرکتی در تقاطع‌های پیچیده یا نشانه‌های محلی‌سازی که به خودرو اجازه می‌دهد به دقت مکان خود را تعیین کند، استخراج کرد. این به خودروهای خودکار اجازه می‌دهد که رانندگی طبیعی‌تر و آینده‌نگرانه‌تری داشته باشند، بوش این وعده را می‌دهد.