چت جی پی تی به کاربران وظایفشان را یادآوری میکند
خلاصه مطلب
به نقل از خبرنگار مهر، این موضوع بیانگر قدرت شرکت در عرصه دستیارهای مجازی است و به این شکل با سیری از اپل و آلکسا از آمازون به رقابت میپردازد.
ویژگی Tasks به کاربران چت جی پی تی اجازه میدهد تا برای انجام فعالیتهایی در آینده درخواست دهند، از جمله یادآورهای یکباره برای موضوعاتی مثل فروش بلیت کنسرت یا وظایف تکراری مانند خلاصه اخبار هفتگی یا بهروزرسانیهای روزانه آب و هوا.
چت جیپیتی ممکن است بر اساس گفتگوهای کاربران فعالیتهایی را پیشنهاد کند، اما کاربران این امکان را دارند که این پیشنهادها را بپذیرند یا رد کنند.
انتشار چت جیپیتی در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی باعث ایجاد جنجالی در بازار سرمایهگذاری شرکتهای هوش مصنوعی شد و آمازون را بر آن داشت تا سرویس آلکسا را که با زیاندهی روبرو بود، با قابلیتهای هوش مصنوعی مولد تجهیز کند تا بتواند در بازار چتباتهای هوش مصنوعی به رقابت بپردازد.
اندی جسی، مدیر عامل آمازون، در دسامبر سال گذشته میلادی خبر از عرضه نسخه جدیدی از آلکسا داد که قادر است بدون نیاز به دستور مستقیم از کاربر، فعالیتهایی انجام دهد. از طرف دیگر، اپل نیز فناوری «هوش مصنوعی اپل» را در سیری ادغام کرده است.
اوپن ای آی بیان کرده که در روزهای آتی، نسخه بتای محصول خود را برای کاربران «پلاس»، «تیم» و پرو در سراسر جهان منتشر خواهد کرد و این فرآیند با ارائه نسخه وب آغاز میشود.