آمازون از محصولات جدید هوش مصنوعی به عنوان رقیبی برای متا و اوپنایآی پردهبرداری کرد
خلاصه مطلب
طبق گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از رویترز، محصولات تازه آمازون باید با مدلهای مشابهی که توسط سایر شرکتها مانند متا و ادوب طراحی شدهاند، در بازار به رقابت بپردازند. اندی جسی، مدیر اجرایی آمازون، اعلام کرده است که مدلهای جدید با نام «نوا» (Nova) عرضه میشوند و درخواستهای توسعهدهندگان نرمافزار باعث ایجاد سرویسهای نوین شده است.
وی در این زمینه اظهار داشت: آنها به دنبال کاهش هزینهها و امکان انجام تنظیمات دقیقتری هستند.
تولید ویدئو از یک تصویر یا متن به یکی از قابلیتهای پراستفاده تبدیل شده است، به گونهای که شرکتهایی مانند ادوب، متا، اوپن ای آی و بایت دنس مدلهای هوش مصنوعی با این قابلیت را توسعه دادهاند. آمازون نیز اعلام کرده است که نرمافزار Nova Reel آن به کاربران امکان میدهد ویدئوهای ۶ ثانیهای تولید کنند، که به عنوان نمونه، میتواند برای نمایش محصولات در وبسایت آمازون بهکار رود. این شرکت همچنین اعلام کرده است که قابلیت تولید ویدئوهای ۲ دقیقهای در ماههای آینده عرضه خواهد شد.
همچنین، آمازون از ابزاری به نام «کانواس» (Canvas) رونمایی کرد که قادر است از متنهای کوتاه، تصاویر تولید کند. جسی تأکید کرد که آمازون این تصاویر را برچسبگذاری میکند تا استفاده مسئولانه از این فناوری و جلوگیری از انتشار محتوای مخرب تضمین شود.
سایر محصولات این شرکت به منظور تسریع در فرآیندهای پردازش و تحلیل متن عرضه میشوند. آمازون قصد دارد به زودی مدلی از هوش مصنوعی ارائه دهد که قادر است متن، تصویر، گفتار و ویدئو را دریافت کرده و محصولی دیگر تولید کند.
علاوه بر اینها، جسی گفت که آمازون قصد دارد در ماههای آینده نسخهای از الکسا، دستیار صوتی خود، را که با هوش مصنوعی ترکیب شده عرضه کند. این پروژه که در داخل شرکت با نام Banyan شناخته میشود، با تاخیرهای زیادی مواجه بوده و سوالاتی درباره دقت و سرعت پاسخدهی آن نیز مطرح است.